Połączono wydziały, ale nikt nie stracił pracy

Połączono wydziały, ale nikt nie stracił pracy

BIAŁA PODLASKA Od niedawna w bialskim magistracie funkcjonuje nowy regulamin organizacyjny. O jego założeniach w wywiadzie dla "Podlasiaka" prezydent Michał Litwiniuk opowiedział już w poprzednim wydaniu. Na konferencji 18 kwietnia Michał Litwiniuk wyjaśnił, jak wygląda struktura urzędu i czy obeszło się bez zwolnień.

Nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miasta był jednym z założeń programowych Michała Litwiniuka. – Obiecywałem urząd skuteczny, ukierunkowany na sprawne działanie, ale oszczędniejszy. Udało mi się zapewnić taką funkcjonalność, równocześnie rezygnując z kilku stanowisk kierowniczych – mówi. Jako przykład oszczędności w tym zakresie podaje powołanie jednego wiceprezydenta oraz rezygnację z zastępcy skarbnika, pod którego podlegają obecnie dwa referaty: podatków i opłat lokalnych oraz finansowy.

Wydział geodezji i gospodarki nieruchomościami został zmieniony na trzy referaty, którymi zarządzają kierownicy - dzięki temu zlikwidowano stanowisko naczelnika. To jednak nie koniec. – Połączyliśmy również wydziały edukacji i spraw społecznych. Tu również nastąpiło zredukowanie jednego stanowiska naczelnika – mówił na konferencji prezydent miasta.

Czy wprowadzone zmiany łączą się z cięciami kadrowymi? – W tej chwili liczba etatów w Urzędzie Miasta jest mniejsza niż w momencie, kiedy objąłem funkcję. Wyeliminowane zostały trzy etaty administracyjne w Straży Miejskiej, wśród osób, które nie mogą wykonywać wszystkich obowiązków, tak jak strażnicy miejscy. W zasadzie wszyscy pracownicy zostali w swoich referatach. Nie było zwolnień, ale były odejścia z pracy pracowników, którzy przeszli do innych zakładów pracy lub na emeryturę – podkreślił prezydent.

Justyna Dragan

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy