Kolejne oszustwo na BLIK

Kolejne oszustwo na BLIK

KODEŃ Doszło do włamania na konto portalu społecznościowego należące do 43-latki. Oszust zaczął rozsyłać znajomym poszkodowanej prośbę o udzielenie pożyczki za pomocą BLIK. Niestety, jedna osoba dała się oszukać i przelała napastnikowi pieniądze.

Sprawca proponował potencjalnym ofiarom łatwy i bezproblemowy przelew poprzez wygenerowanie kodu „BLIK” w systemie płatności elektronicznej. Ofiara włamania dowiedziała się o całej sytuacji dopiero, gdy jedna z zaniepokojonych osób zadzwoniła do niej, aby upewnić się, że kobieta faktycznie potrzebuje gotówki.

Po pewnym czasie okazała się, że jeden z odbiorców wiadomości dał się nabrać na próbę wyłudzenia. Po przekazaniu odpowiedniego kodu, sprawca mógł natychmiastowo wypłacić 500 złotych. Teraz trwają jego poszukiwania. Policja przestrzega, żeby nie działać pochopnie przy prośbach o pożyczki. Najlepszym sposobem na upewnienie się co do rzetelności takiej osoby, jest najczęściej zwykłe wykonanie telefonu do nadawcy takiej wiadomości.

Funkcjonariusze podają cztery najważniejsze zasady ostrożności w takich sytuacjach:

  • nie przekazujemy pieniędzy obcym osobom;
  • nie przesyłamy pieniędzy na podane przez obce osoby numery kont;
  • nie podajemy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe;
  • nie przekazujemy obcym osobom kodów do płatności mobilnych.

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy