Aktorzy 'Lombardu' w kampanii mającej strzec seniorów przed oszustami

Aktorzy 'Lombardu' w kampanii mającej strzec seniorów przed oszustami
fot. KMP w Białej Podlaskiej

#ZnamTeNumery – to kampania społeczna realizowana przez Komendę Główną Policji wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem”. Do działań włączyła się również Poczta Polska. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich, a jej twarzami są bohaterowie serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”.

Celem działań w ramach kampanii #ZnamTeNumery jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa dla seniorów (łatwy i zrozumiały algorytm zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem). Ponadto uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się spotkać. Natomiast młodsze pokolenie ma stanowić ekipę wsparcia dla bliskich osób w starszym wieku.

Nazwa kampanii #ZnamTeNumery nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach (telefonu) do dzielnicowego i bliskich oraz o „numerach”, jakie robią oszuści.

Twarzami akcji są znani i lubiani aktorzy z flagowego serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”, tj. Dominik Dąbrowski, Małgorzata Szeptycka i Henryk Gołębiewski. 6 listopada o 19.00 TV Puls zaplanowała specjalny odcinek „Lombardu”, poświęcony tematyce niebezpieczeństw, jakie grożą seniorom.

Główne tematy, które będą poruszane w ramach kampanii, to bezpieczeństwo w sieci oraz oszustwa na „legendę”.

Założenia kampanii #ZnamTeNumery to:

  1. uświadomienie sobie, jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego” – to tajne słowo klucz, znane tylko najbliższym, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;
  2. poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu, np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;
  3. posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i które pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. trzy numery bezpieczeństwa);
  4. zapamiętanie motta „sprawdzaj, nie ufaj” – czyli, aby seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku, np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również, by zadzwonili do wnuczka lub rodzica i zweryfikowali sytuację, a nie przekazywali pieniędzy.

Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa https://znamtenumery.pl/.

 

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy