City break po polsku wciąż w modzie

City break po polsku wciąż w modzie
fot. J. Dragan

Według co czwartego Polaka city break to świetne rozwiązanie, aby aktywnie zwiedzać polskie miasta, które mają coraz więcej nam do zaoferowania. Zdaniem 39% zapytanych to także dobra alternatywa, gdy nie mamy szansy na dłuższy urlop. Korzystanie z lokalnych rozrywek, niestandardowe atrakcje oraz odwiedzanie ciekawych miejsc to 3 rzeczy, które najchętniej robimy na wyjazdach typu city break.

Jak wynika z badania „Potrzeby i oczekiwania Polaków w obszarze aktywności fizycznej i rozrywki” zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń podczas city break 29% z nas chciałoby aktywnie korzystać z lokalnych rozrywek, a 23% poszukuje niestandardowych form spędzania czasu, na przykład próbując wybranego sportu ekstremalnego. Dla 19% respondentów najważniejsza jest możliwość zwiedzania zabytków i najciekawszych miejsc w danym mieście. Z kolei 17% ankietowanych stawia na relaks bez pośpiechu i w miarę możliwości wybiera hotele ze strefą spa. Dla 12% liczy się możliwość kulinarnego odkrywania wybranego miasta, co czynią próbując na przykład regionalnych dań.

Polskie miasta mają nie tylko wiele ciekawych i pięknych zabytków, ale także coraz więcej nietypowych atrakcji, które pozwalają turystom aktywnie spędzać czas w gronie przyjaciół czy rodziny. Escape room, skok na bungee, gokarty – możliwości jest bardzo wiele. Praktycznie każdy znajdzie dla siebie jakąś miejską atrakcję, którą można zrealizować za kierownicą, w powietrzu, kreatywnie czy na sportowo. Wybierając się na city break warto jednak wcześniej sprawdzić dostępność interesującej nas propozycji i zarezerwować sobie z wyprzedzeniem wybraną atrakcję – komentuje Aleksandra Skrzyńska z serwisu Prezentmarzeń.

Wrzesień to miesiąc, w którym wciąż chętnie korzystamy nawet z krótkich urlopów, aby naładować pozytywnie akumulatory zanim nadejdą jesienne, chłodniejsze i ponure dni. Coraz bardziej dbamy także o jakość naszego nawet krótkiego wypoczynku, co widać po sposobie planowania wyjazdów w formule city break. Szukamy oryginalnych, miejskich atrakcji, które mogą dostarczyć nam radości czy przeżyć jakąś ciekawą przygodę.

Główną motywacją do poszukiwania różnych form spędzania czasu wolnego jest obecnie przede wszystkim chęć zdobywania nowych doświadczeń – jak twierdzi 57% uczestników badania. Z kolei 15% zapytanych argumentuje te poszukiwania niechęcią do rutyny i nudy. Według 38% respondentów po okresie pandemii, izolacji i pasywnego wypoczynku, obecnie chcemy żyć aktywniej i ciekawiej. Według co czwartego zapytanego Polaka aktualnie jesteśmy odważniejsi w realizacji swoich potrzeb w obszarze rozrywki, stąd większa chęć do próbowania na przykład sportów ekstremalnych. Zależy nam też wybierając formy wypoczynku, ale lepiej zadbać o jakość czasu wolnego.

Jak pokazały wyniki badania serwisu Prezentmarzeń kluczową rolą rozrywki w obecnych czasach, jak twierdzi 34% zapytanych Polaków, jest dostarczanie pozytywnych emocji i dodawanie energii do działania. Zdaniem 31% rozrywka dziś powinna przede wszystkim nas odstresowywać i odprężać. Dla 19% ankietowanych ważną rolą rozrywki jest możliwość zdobywania nowych doświadczeń. City break, czyli krótkie wypady do miast w celu poznawania ich atrakcji są nie tylko modne, ale także wpisują się w aktualne potrzeby Polaków. Są alternatywą dla dłuższych urlopów i  mogą być dostępne praktycznie na każdą kieszeń. Z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń wynika, że spośród 1392 respondentów aż 64% zadeklarowało chęć wyjazdu typu city break w 2022 roku.

BadaniePotrzeby i oczekiwania Polaków w obszarze aktywności fizycznej i rozrywki” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1392 respondentów.

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy