Ruszyła budowa ekspresówki S19 na odcinku Lubartów-Lublin

Dość mocno zmienił się w ostatnim czasie plac budowy S19 z Lublina do Lubartowa. W grudniu ubiegłego roku, niedługo po wydaniu przez wojewodę lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), rozpoczęły się prace w terenie na 23-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S19 Lubartów-Lublin, od węzła „Lubartów Północ” do węzła „Lublin Rudnik”. Dzięki tej inwestycji zostanie m.in. wyprowadzony ruchu tranzytowy z miejscowości Niemce.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, natężenie ruchu na drodze krajowej nr 19 dochodzi w Niemcach do 28 tys. pojazdów na dobę. Jest to najbardziej obciążona ruchem jednojezdniowa droga krajowa w województwie lubelskim.
Trasa S19 od zachodniej strony ominie Lubartów, wykorzystując korytarz obecnej obwodnicy miasta, a następnie od wschodu – miejscowość Niemce. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach (z rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa), o łącznej długości około 23 km. Wykonawca – firma Duna (dawniej Mota-Engil Central Europe SA) – przebuduje także drogi kolidujące z planowaną drogą ekspresową oraz wybuduje dodatkowe jezdnie, obsługujące ruch lokalny.
Kontrakt z GDDKiA Oddział Lublin przewiduje także budowę czterech węzłów drogowych: „Lubartów Północ” (dawniej Wincentów), „Lubartów Zachód” (dawniej Lubartów), „Niemce Wschód” (dawniej Niemce) oraz „Niemce Południe” (dawniej Leonów), a także „dowiązanie” do istniejącego węzła „Lublin Rudnik”.
W kontrakcie są również m.in. budowa obiektów inżynierskich, przepustów, chodników, ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska, ekranów, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, systemu zarządzania ruchem czy oświetlenia drogowego. W sumie wykonanych zostanie ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego i 29 obiektów inżynierskich.
Mimo sezonu zimowego, w ostatnich tygodniach prowadzone były prace ziemne. Przygotowywany jest teren pod budowę obiektów mostowych oraz dróg obsługujących plac budowy. Przebudowywane są również sieci podziemne.
Inwestycja kosztować będzie 835,66 mln zł. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2024-2027.
zdjęcia GDDKiA FB
Komentarze
Brak komentarzy