13 nowych torów na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

13 nowych torów na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze
fot. J. Dragan

REGION PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za 123 mln zł na zaprojektowanie i rozbudowę torów w rejonie stacji Biała Podlaska i Małaszewicze na linii Warszawa-Terespol. Zwiększy się dostępność i przepustowość stacji oraz konkurencyjność kolei w transporcie ładunków.

Stacja Biała Podlaska będzie rozbudowana o dziesięć torów, a stacja Małaszewicze – o trzy tory. Łącznie wybudowanych zostanie kilkanaście kilometrów torów. Stacje będą dostosowane do obsługi cięższych i dłuższych pociągów towarowych – do 750 metrów. Zapowiedzi te padły podczas konferencji prasowej 18 listopada.

Roboty obejmą także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Będzie wykonane odwodnienie, ważne dla dobrego utrzymania torów. Prace finansowane są z pieniędzy publicznych przeznaczonych na dokapitalizowanie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA, w ramach dofinansowania Krajowego Programu Kolejowego.

– To ważna inwestycja dla poprawy przewozu towarów koleją. Efektem będzie sprawniejszy przejazd większej liczby pociągów, co oznacza lepsze możliwości wymiany handlowej. Takie inwestycje jak ta w Małaszewiczach i Białej Podlaskiej, istotnie zwiększają rolę kolei jako sprawnego i ekologicznego środka transportu – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze zwiększy rolę ekologicznego transportu kolejowego na ważnej trasie wschód-zachód. Poprawi też konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę – dodaje Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Więcej w wydaniu papierowym „Podlasianina”.

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy