Uniqa doskonali się z myślą o klientach

Uniqa doskonali się z myślą o klientach

Pracownicy są największą siłą firmy Uniqa

Praca z ludźmi i dla ludzi – tak w skrócie można powiedzieć o działalności firmy Uniqa, zajmującej się usługami ubezpieczeniowymi. W tym roku mija 25 lat od kiedy dyrektor firmy, Marek Łysakowski, wszedł na rynek i na początek jako Polonia ZUiR, dziś pod marką Uniqa, oferuje wraz ze swoją załogą najlepszą jakość pracy i ofertę dostosowaną do potrzeb klientów.

– Nasza branża ma wspaniałą jedną cechę. Jest to pracy z ludźmi i dla ludzi. Każdy prowadzący firmę przez taki okres miałby sukcesów małą książeczkę. Gdy zaczynam analizować naszą historię oraz przebieg pracy i rozwoju, przypominam sobie, jak wiele mieliśmy wzlotów. Na pewno należy zauważyć, że choć zmieniało się otoczenie oraz narzędzia, nam zawsze przyświecały te same cele. Jednym był rozwój, drugim jakość obsługi klientów – podkreśla Marek Łysakowski.

Klienci chcą dobrego produktu i usługi

Niewiele się zmieniło, jeśli chodzi o obsługę klientów. Jak się okazuje, nadal chcą oni dobrego produktu oraz bardzo dobrej, kompetentnej, sprawnej obsługi. Zmiany nastąpiły natomiast w technice obsługi. – Dzisiaj dysponujemy doskonałymi narzędziami, które dają nam możliwość szybkiej i sprawnej analizy. Efektem tego jest oferta bardziej nastawiona na dopasowanie do potrzeb i oczekiwań klienta. W latach 90. komputery były rzadkością. Żeby się ubezpieczyć, trzeba było przyjść do biura. Do tego kartki, długopisy, kalkulatory, a jeszcze wcześniej niektórzy mieli liczydła. Dzisiaj mamy szybkie komputery, internet, klienci są obsługiwani zdalnie, i to sobie cenią – zwraca uwagę Marek Łysakowski.

Dziś świat idzie do przodu. Przypuszcza się, że kiedyś sprzedaż przez internet będzie tak powszechna i globalna, że zastąpi biura i agencje. W branży ubezpieczeniowej wydaje się to jednak bardzo odległe, a czasem wręcz trudne do zrobienia. Spora część klientów korzysta z obsługi przez internet, lecz dotyczy to bardzo prostych ubezpieczeń. Każda z firma ubezpieczeniowych ma swoje odrębne produkty i niezbędnym wydaje się mieć swojego doradcę, któremu można zaufać.

Godni zaufania

Czy zatem Uniqa jest firmą, której można zaufać? – Jesteśmy już parę lat na tym rynku i jak widać wielu nam zaufało. Poza rozwojem, głównym naszym kierunkiem jest podnoszenie na jak najwyższy poziom obsługi klienta. Dobry doradca to przede wszystkim kompetentny pod względem merytorycznym oraz potrafiący przełożyć język ubezpieczeniowy na zrozumiały dla nas, potrafiący sprawnie ocenić potrzeby klienta oraz pomóc w rozwiązywaniu wszelkich spraw związanych z zakresem ubezpieczenia – odpowiada szef bialskiej firmy. I podkreśla, jak ważną kwestią jest zyskiwanie zaufania klientów.

Mowa tu o wspólnym określeniu jego potrzeb w zakresie zdrowia, majątku oraz bezpieczeństwa finansowego. – W ramach naszej bialskiej firmy posiadamy sieć na terenie całego kraju i tworzymy grupę ponad 100 pracowników i współpracowników. Rok do roku systematycznie rośniemy, między innymi poprzez sprawność i zaufanie. Od wielu lat tysiące mieszkańców naszego terenu oraz wiele bialskich firm korzysta z naszych usług, z czego jesteśmy dumni. Tworzymy wspólnie od wielu lat wspaniały zespół oddanych pracy ludzi. Tak dzieje się przede wszystkim dzięki w pełni zaangażowanym, bardzo dobrym pracownikom oraz partnerom.

Spotkanie pracowników i partnerów, które odbyło się 25 lutego, miało na celu podsumowanie poprzedniego roku, wyników firmy, oraz było okazją do formułowania planów na przyszłość. – W tym roku będziemy jeszcze bardziej koncentrować się na jakości obsługi klientów, zwracać większą uwagę na jego oczekiwania, aby nasi klienci mieli zadowolenie, a my satysfakcję z naszych wspólnych relacji. Pragniemy się również rozwijać, zapraszamy do współpracy oraz do pracy ambitną młodzież. Mamy świetną kadrę, która szkoli i przygotowuje do pracy osoby chcące odnosić sukcesy z naszą drużyną. Bardzo dziękuję wszystkim uczestniczącym w naszym życiu ubezpieczeniowym przez te lata – podsumowuje Marek Łysakowski.

Stawiamy na klienta

Rozmowa z Milanem Horákiem, dyrektorem Departamentu Sprzedaży Sieci Agencyjnej w firmie Uniqa.

Jaki jest cel spotkania, które odbyło się 25 lutego w Białej Podlaskiej?

– Spotkaliśmy się, by podziękować za wyniki sprzedażowe pracownikom i agentom Przedstawicielstwa w Białej Podlaskiej. Chcieliśmy też pogratulować osiągnięć dyrektorowi tej jednostki, Markowi Łysakowskiemu. Doceniamy jego pracę dla Uniqi na Lubelszczyźnie.

Jak wypada Biała Podlaska na mapie Polski i regionu?

– Biała Podlaska jest dla nas bardzo ważnym miastem. Ze względu na bliskość granicy z Białorusią, specyfika najczęściej wybieranych ubezpieczeń różni się od tych sprzedawanych w innych częściach Polski. Dobrze sprzedają się tu także ubezpieczenia rolne.

Jakie zadania stawiacie sobie jako firma na ten rok?

– Rok 2018 był bardzo dobry, ale zawsze można osiągnąć więcej. Już w pierwszych tygodniach tego roku pracownicy z Przedstawicielstwa w Białej Podlaskiej pokazali, że potrafią zwiększyć dynamikę sprzedaży i liczbę zadowolonych klientów w Białej Podlaskiej i okolicach. Rynek ubezpieczeń jest mocno nasycony.

W jaki sposób dotrzeć do klientów, aby wybierali właśnie firmę Uniqa?

– Nie chcemy być tylko dostarczycielem ochrony ubezpieczeniowej. Chcemy tworzyć konkretną wartość dla naszych klientów, wpasowując się w ich styl życia i codzienne potrzeby. W ramach nowej strategii na lata 2019-2023 zmienimy ofertę produktową. Będziemy rozwijać ochronę modułową, która pozwoli na zapewnienie bardzo zindywidualizowanej oferty, precyzyjnie dopasowanej do potrzeb i sytuacji konkretnej osoby czy firmy. Dla nas najważniejsi się ludzie, czyli klienci, pracownicy i sprzedawcy.

(jd)

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy