Pasję można przekształcić w biznes

Pasję można przekształcić w biznes

SPOŁECZEŃSTWO Wystartowała edukacyjna kampania Cash Lajf Balans Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Celem działań jest zachęcenie młodzieży z Polski Wschodniej do rozwoju swoich pasji i przekuwania ich w biznes. Województwa Polski Wschodniej: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie, mają najniższy wskaźnik przedsiębiorczości wśród młodzieży. Większość osób w wieku 15-19 lat, które mieszkają w tych województwach, nie jest zainteresowana założeniem własnej działalności gospodarczej. To właśnie do nich, ich rodziców i nauczycieli jest skierowana kampania.

Założenie własnej firmy to przede wszystkim wyzwanie, ale też nieustanny rozwój. Bycie własnym szefem oznacza umiejętne radzenie sobie nie tylko z formalnościami, lecz także ze zmieniającym się rynkiem. To również szansa na zmianę osobistą. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej chce zainspirować kampanią młodych ludzi, którzy mogą być taką zmianą zainteresowani.

Twórcom kampanii zależało, aby przekaz dotarł do młodych ludzi w prosty, przejrzysty i przyjemny sposób. Dlatego specjalnie na potrzeby kampanii powstał cykl ośmiu inspirujących filmów poświęconych odrębnym zagadnieniom związanym z przedsiębiorczością i Funduszami Europejskimi.

Bohaterami nagrań są młodzi przedsiębiorcy z regionu Polski Wschodniej, którzy opowiadają o swoim pomyśle na biznes, wyzwaniach jakie musieli podjąć na początku drogi i sukcesach, których nie brakowało. Dzięki filmom młodzież ma możliwość zainspirowania się historiami, zweryfikowania ich ze swoimi pasjami i marzeniami. Wszystkie filmy można zobaczyć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans.

Własna firma daje elastyczność czasową, dzięki której łatwiej zachować balans między pracą, a życiem prywatnym. Ważne jest również zrozumienie, że założenie własnej firmy nie jest technicznie trudne, a brak kapitału nie musi być barierą. Z pomocą mogą przyjść Fundusze Europejskie i profesjonalne doradztwo.

Dodatkowo powstała gra edukacyjna na urządzenia mobilne Cash Lajf Balans. Aplikację można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Pozwala ona wczuć się w rolę młodych przedsiębiorców. Poprzez zabawę i kreatywną formę nauki młodzież odświeża wiedzę z zakresu przedsiębiorczości i poszerza ją o aspekty związane z prowadzeniem własnej firmy. Gracz sam decyduje o tym, ile pracuje, a ile korzysta z życia, zachowując niezbędną równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym (work-life balance).

Dialog z młodymi ludźmi odbywa się w ich naturalnym środowisku, czyli w mediach społecznościowych. Powstały profile kampanii na Facebooku i Instagramie. Ponadto do współpracy zaproszono influencerów – MaturaToBzdura (najpopularniejsza sonda uliczna) i GilathissNew (youtuber gamingowy).

Od 12 października do 2 listopada, w każdy poniedziałek na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl będą publikowane informacje o nowych konkursach. Kreatywne zadania konkursowe pozwalają wykorzystać wiedzę z zakresu przedsiębiorczości w praktyce.

Uczniom dają możliwość indywidualnej pracy lub zintegrowania się w szkolnych zespołach. Do wygrania jest wiele atrakcyjnych nagród, które pomogą w rozwoju potencjału zarówno uczniów jak i szkół. W ramach kampanii powstały także gotowe scenariusze lekcji, do wykorzystania przez nauczycieli przedsiębiorczości, języka angielskiego i informatyki. Materiały do pobrania znajdują się na stronie kampanii.

 

Dla osób chcących zgłębić temat został przygotowany materiał prezentujący sylwetki młodych przedsiębiorców z Państwa regionu, którzy są bohaterami kampanii Cash Lajf Balans. Można go znaleźć tutaj:

https://media.innovationpr.pl/clients/3752/pr/583583/mlodzi-przedsiebiorcy-z-wojewodztwa-podlaskiego-bohaterami-kampanii-cash-lajf-balans

 

Wszystkie szczegółowe informacje na temat kampanii znajdują się na:

www.cashlajfbalans.pl

Facebook: Cash Lajf Balans

Instagram: cash_lajf_balans

YouTube: Cash Lajf Balans

Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w opracowywaniu strategii i realizacji kampanii o charakterze społecznym.

Patronem medialnym kampanii jest Miesięcznik Cogito.

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy