Niezbędne podróże na Wielkanoc są bezpieczne

Niezbędne podróże na Wielkanoc są bezpieczne

W okresie Wielkanocy zapewnione są rozkładowe połączenia kolejowe. Nad ruchem pociągów czuwają m.in. dyspozytorzy, dyżurni, dróżnicy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przewoźnicy informują i przypominają o zasadach obowiązujących w podróżach. Rozkład jazdy pociągów można sprawdzić na portalpasazera.pl.

Jeśli podróż jest niezbędna – szczególne środki ostrożności oraz przestrzeganie zasad na dworcach, peronach i w pociągach zapewniają bezpieczne przejazdy koleją. Dyspozytorzy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na bieżąco monitorują sytuację na sieci kolejowej oraz pogodę. Stały kontakt z przewoźnikami pozwala na szybkie reagowanie, jeśli potrzebne jest dodatkowe działanie dla podróżnych. W gotowości są 164 zespoły szybkiego usuwania awarii i pociągi do naprawy sieci trakcyjnej. Zapewniono dodatkowe lokomotywy osłonowe.

By podróż była bezpieczna, wymagane jest zachowanie dystansu oraz zasłanianie ust i nosa na stacjach i przystankach, dworcach, w przejściach podziemnych i pociągach. O zasadach ostrożności przypominają komunikaty i plakaty. W pociągach PKP Intercity obowiązuje limit zajętości 50 proc. miejsc. Więcej na https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/wielkanoc-coraz-blizej-o-czym-pamietac-planujac-podroz-z-pkp-intercity.html

Warto sprawdzić rozkład jazdy

Aktualny rozkład dostępny jest na portalpasazera.pl i w aplikacji mobilnej Portal Pasażera oraz na stronach przewoźników. Na stacjach i przystankach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów są podawane są na ekranach oraz przekazywane są w formie komunikatów głosowych.

Wsparcie w podróży przez całą dobę

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.

Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei dla zapewnienia bezpieczeństwa podróżującym, monitorują perony, szlaki kolejowe i pociągi. Reagują na wszelkie zgłoszenia dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia. Stale dostępny jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00.

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy