Koleją będzie szybciej i wygodniej

Koleją będzie szybciej i wygodniej

REGION Ponad pół miliarda złotych kosztować będzie remont stacji i peronów w Białej Podlaskiej, Terespolu i Małaszewiczach. W związku z tymi pracami, 11 marca nastąpią zmiany w rozkładzie jazdy.

PKP zapowiada, że remonty przyniosą wyższe perony, nowe wiaty, oświetlenie, informację pasażerską i usprawnienia dla osób o ograniczonej mobilności. – Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce-Terespol, etap III – LCS Terespol” zakłada kompleksową przebudowę stacji Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol. Dostęp do kolei ułatwi nowy przystanek Biała Podlaska Rozrządowa. Będą na nim dwa perony, wiaty, oświetlenie i pochylnie – zapowiada Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.

Co zyskają pasażerowie? Chociażby ułatwione wsiadanie do pociągów, wyraźniejsze oznakowanie oraz większe bezpieczeństwo dzięki zamontowaniu monitoringu. – Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na stacji w Białej Podlaskiej wybudowane zostanie nowe przejście podziemne. W Terespolu przebudowany tunel dla pieszych będzie bardziej funkcjonalny – dodaje Jakubowski.

W ramach planowanej inwestycji w mieście powstanie także tunel drogowy w ulicy Lubelskiej, umożliwiający przejazd aut osobowych oraz przejście pieszych. To dawno zapowiadana inwestycja. Ponadto nad rzeką Rudką będzie wybudowany nowy most. Konstrukcja pozwoli na sprawny przejazd pociągów z większymi ładunkami.

Przebudowane zostaną ponadto dwie stacje w gminie Terespol. – Na stacjach zostanie przebudowany układ torowy oraz 113 rozjazdów. To niezbędne prace, które znacznie usprawnią przejazd pociągów międzynarodowych oraz regionalnych. Sprawniejsza będzie obsługa składów towarowych. W Terespolu wybudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), które dzięki nowym komputerowym urządzeniom umożliwi sprawny i bezpieczny przejazd pociągów – słyszymy od rzecznika PKP. Ponadto na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych wymieniona zostanie nawierzchnia i oświetlenie.

Zakończenie prac planowane jest w sierpniu 2020 roku, a wśród największych korzyści PKP wymienia skrócenie czasu przejazdu między Białą Podlaską a Terespolem. Pociągi osobowe będą mogły rozwinąć prędkość do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

W związku z tym, że zakres prac na stacjach linii E20 Siedlce-Terespol jest ogromny, konieczne będą zmiany w organizacji ruchu pociągów. – Od 11 marca 2018 do 29 kwietnia 2019 roku dla pociągów regionalnych na odcinku Chotyłów-Terespol i dla pociągów dalekobieżnych na odcinku Biała Podlaska-Terespol przewoźnicy przygotowali zastępczą komunikację autobusową. Na linii utrzymany zostanie ruch międzynarodowy oraz niezbędne przejazdy pociągów towarowych – mówi rzecznik. Szczegółowe informacje o kursowaniu pociągów dostępne są na stronach internetowych przewoźników oraz na www.portalpasazera.pl.

Tunel to niezwykle istotna inwestycja

Adam Chodziński, wiceprezydent Białej Podlaskiej: – Prace dotyczące tej niezwykle istotnej inwestycji zostały już rozpoczęte. Główne działania będą miały miejsce na przełomie 2018 i 2019 roku. Wykonawca inwestycji zajmie się realizacją tunelu drogowego pod torami kolejowymi, natomiast po stronie miasta pozostanie wykonanie dróg łączących tunel z istniejącym układem komunikacyjnym w ciągu ul. Witoroskiej oraz Lubelskiej do ronda. Doskonałą wiadomością dla mieszkańców będzie również budowa ulicy Koncertowej, wraz z chodnikami i latarniami, która umożliwi płynniejsze przemieszanie się mieszkańców osiedla Słoneczne Wzgórze w stronę centrum miasta. Przy tej okazji planowane jest odwodnienie terenu pomiędzy ulicami Witoroską, Gromadzką, Daleką oraz Koncertową.

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy