E-nauczanie w czasie pandemii

E-nauczanie w czasie pandemii

BIAŁA PODLASKA Staszic czyta „Dżumę” – to jeden z przykładów kreatywnych działań bialskich szkół w ramach nauki zdalnej. Kolejne podejmowane przez szkoły inicjatywy koordynowane są przez prezydenta Michała Litwiniuka i dyrektorów szkół.

Od chwili podjęcia zdalnego nauczania prezydent Michał Litwiniuk koordynuje wraz z dyrektorami szkół działania na rzecz kontynuowania procesu edukacyjnego i realizowania programów. – Obecnie podstawą jest nie tylko zapewnienie sprzętu i narzędzi on-line, ale także współpraca pomiędzy szkołą, rodzicami i uczniami. W ciągu ostatnich dwóch tygodni gromadzone były pierwsze „Dobre praktyki”, które teraz będą publikowane – zapowiada rzecznik prezydenta Gabriela Kuc-Stefaniuk.

Przykładem są prezentacje lekcji on-line czy nagranie audiobooka „Dżumy” A. Camusa, w które włączyli się nauczyciele i uczniowie IV LO im. Stanisława Staszica. To propozycja dla licealistów, ale także osób starszych, które powieść Alberta Camusa już czytały.

Prace związane z edukacją w czasie zagrożenia nadzoruje samorząd, który po raz pierwszy od lat staje przed tak dużym wyzwaniem. – Mam stały kontakt z nauczycielami, ale też z rodzicami, i to daje możliwość opracowania działań, które są naprawdę potrzebne. Staramy się przezwyciężać trudności, na które nie mamy wpływu. Reagujemy na realne potrzeby i dziękuję za tę współpracę szkołom, rodzicom i samym uczniom – podkreśla prezydent Michał Litwiniuk w rozmowie z „Podlasianinem”.

A jak wygląda e-nauczanie ze strony uczniów i rodziców? Pani Marlena, mama ucznia 6 klasy jednej z bialskich podstawówek, mówi nam, że dla rodziców jest to spore wyzwanie i wymaga niemałego zaangażowania. – Na przykład z geografii dzieci dostały zadania do opracowania. Jest to powtórzenie wiadomości z działu gospodarka Europy, po 7 pytań, na które trzeba odpowiedzieć w zeszycie. Opracowanie pytania dzieci mają wysłać na dziennik do 2 kwietnia, do godziny 14.30. Z języka polskiego w ubiegłym tygodniu było mnóstwo zadań do rozwiązania. W tym tygodniu, oprócz zadań, nauczycielka wysłała sporo teorii. Do każdego tematu oddzielne. Ułatwia to dzieciom rozwiązywanie zadań, które mają uzupełnić. Pani nie określiła jeszcze, jak dzieci mają się rozliczać z tych zadań, oprócz tego, że mają mieć wszystko zapisane w  zeszycie – relacjonuje mama.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak to wygląda. Wchodzimy na stronę jednej ze szkół, logujemy się wspólnie z rodzicem w panelu. Na początek wybieramy klasę, potem przedmiot. Klikamy dalej. Ukazują nam się poszczególne tygodnie, i materiały na każdy dzień.

Pomysłowością wykazują się nauczyciele bialskich szkół. Np. ci ze Szkoły Podstawowej nr 6 publikują w serwisie YouTube filmiki z lekcjami on-line, m.in. z chemii, matematyki i języka angielskiego. Jest też propozycja dla maluchów. Opiekunki z Przedszkola Samorządowego nr 16 proponują na Facebooku ciekawe propozycje zadań dla najmłodszych.

Artykuł można przeczytać w papierowym i cyfrowym wydaniu „Podlasianina” od 31 marca: https://eprasa.pl/news/podlasianin

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy