Bialczanie wśród laureatów Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego Martwa Natura 2023

Bialczanie wśród laureatów Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego Martwa Natura 2023
fot. Paweł Stawarz

Po obejrzeniu prac konkursowych 150 autorów z 95 miast Polski w kategoriach wiekowych młodzież oraz dorośli, Rada Artystyczna Konkursu w Zielonej Górze ogłosiła swój werdykt 27 listopada, podczas wernisażu pokonkursowego.

Konkurs od wielu lat organizuje Zielonogórski Ośrodek Kultury. Prace konkursowe trafiły na wystawę pokonkursową w Hydrogalerii w Zielonej Górze, czynnej do końca grudnia br.

Kategoria wiekowa: młodzież

Martyna Dróżdż z Białej Podlaskiej – nagroda Młodzieżowej Rady Artystycznej,
Marta Stężała z Białej Podlaskiej – wyróżnienie.

Obie laureatki są podopiecznymi koła fotograficznego Migawka w Bialskim Centrum Kultury im. Bogusława Kaczyńskiego w Białej Podlaskiej.

Do wystawy pokonkursowej zakwalifikowały się także prace autorów z kategorii wiekowej osób dorosłych:

Małgorzata Piekarska, Biała Podlaska

Maciej Pisarek, Warszawa

Marek Hasso-Agopsowicz, Olsztyn

Dariusz Szczepański, Zielona Góra

Kaja Grzegorzewska, Zielona Góra

Bartłomiej Szymerski, Rotmanka

Michalina Madura-Motyka, Pogórska Wola

Klaudia Bernacka, Przemęt

Patryk Dorocicz, Inowrocław

Agnieszka Krawczyk, Kraków

Zbigniew Skupień, Kraków

Agnieszka Butkowska, Warszawa

Agnieszka Kubicka, Reguły

Janusz Karczemski, Tomaszów Mazowiecki

Anna Zatajaska, Bożków

Alina Młynek, Myszków

Łukasz Grycicha, Rybnik

Henryk Niestrój, Opole

Wiktor Stasiak, Częstochowa

Katarzyna Kozłowska, Marki

Lucyna Suwiczak, Gdynia

Robert Zalewski, Zamość

Martwa natura – gatunek, który jest znany przede wszystkim w malarstwie, może być ciekawą inspiracją w fotografii. Na zdjęciach martwej natury ważny jest obiekt, kompozycja grupy obiektów, światło i tło. Tematem prac może być niemal wszystko: przedmioty, owoce, książki. Inspiracją mogą się stać także martwe natury znane z obrazów malarzy. Przed wykonaniem zdjęcia warto poeksperymentować z różnymi przedmiotami, rodzajami oświetlenia, kompozycją i kolorem. Przedmioty prezentowane na obrazach zawierających martwą naturę najczęściej dobierane są ze względów kompozycyjno-estetycznych, ale również mogą nieść ze sobą głębszą symbolikę.

 

Marta Stężała

Martyna Dróżdż

Małgorzata Piekarska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy