Bakalland głównym sponsorem reaktywowanej Janowii

Bakalland głównym sponsorem reaktywowanej Janowii
fot. z archiwum Janowii Janów Podlaski

Wyróżnieni zawodnicy i członkowie zarządu podczas świąteczno-noworocznego spotkania

Od sezonu 2025/26, a więc za pół roku, na piłkarskiej mapie Polski ponownie pojawi się drużyna Janowii Janów Podlaski. Reaktywowany 22 czerwca ubiegłego roku klub zgłosi seniorów do rozgrywek bialskopodlaskiej klasy B, ale już wiosną w klasach młodzieżowych zobaczyć będzie można Janowię w dwóch kategoriach wiekowych. Na koszulkach zawodników pojawi się logo głównego sponsora, którym została słynna marka Bakalland – jej supernowoczesny zakład produkcyjny znajduje się właśnie w Janowie Podlaskim.

Nowa Janowia, na której czele stoi prezes Jakub Kleszcz, wiceprezesem jest Adam Łazuka, skarbnikiem Andrzej Bujalski, a sekretarzem Artur Korolczuk, kontynuować ma tradycje stowarzyszenia o tej samej nazwie, które zadebiutowało w klasie A w drugiej połowie 1987 roku i uczestniczyło w bialskopodlaskich rozgrywkach do 2020 roku, z przerwą w latach 1989-1992 i 1995-1999.

W sezonie 2000/01 sponsorem klubu została miejscowa firma Uno Fresco Tradex (od 2006 roku Bakalland), i z tą trójczłonową nazwą, uzupełnioną słowem Janowia, piłkarze występowali najpierw w klasie A, następnie w klasie okręgowej do 2005 roku. Później powrócono do starej nazwy i Janowia działała w bialskopodlaskim okręgu do końca sezonu 2019/20, a w zasadzie do końca 2019 roku, ponieważ wskutek pandemii koronawirusa druga część sezonu nie odbyła się. Ostatni ligowy mecz janowianie rozegrali 3 listopada 2019 roku w grupie I klasy A, u siebie, i przegrali z Perłą Sławatycze 2:5.

– Po wznowieniu działalności w ubiegłym roku, od września rozpoczęliśmy treningi dzieci i aktualnie prowadzimy szkolenie blisko stu młodych adeptów piłkarskich w pięciu grupach wiekowych – mówi prezes Jakub Kleszcz. – To nie wszystko. Od nowego sezonu planujemy zgłosić do rozgrywek klasy B zespół seniorów, z zamiarem awansu w 2026 roku do klasy A, a następnie do klasy okręgowej. Trenerem drużyny został Mariusz Ochnik.

Ambitne cele oparte są na tym, że głównym sponsorem Janowii został Bakalland, którego jednym z twórców jest pochodzący z Janowa Podlaskiego i znany w świecie biznesu przedsiębiorca Marian Owerko, dziś prezes rady nadzorczej FoodWell. Mało tego, jako młody chłopak był on piłkarzem Janowii, a następnie grał w Podlasiu Biała Podlaska.

Nikogo zatem nie powinno dziwić, że postanowił on wspierać reaktywowany klub z rodzinnej miejscowości, w której usytuowany jest supernowoczesny zakład, zatrudniający blisko 300 osób i wytwarzający nie tylko produkty spod szyldu Bakalland, ale także batony i musli marek Purella i BeRAW, oraz w którym pod koniec roku na taśmy trafiły bakalie oblewane czekoladą E.Wedel. Trzymamy kciuki!

Roman Laszuk

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy

Zobacz także: