Gwiazdy polskiego i światowego jazzu na 24. edycji Podlasie Jazz Festival w Białej Podlaskiej – zapowiedź

Gwiazdy polskiego i światowego jazzu na 24. edycji Podlasie Jazz Festival w Białej Podlaskiej – zapowiedź

Jak co roku, wielu znakomitych wykonawców zagości na scenie 24. Podlasie Jazz Festivalu im. Jana Ptaszyna Wróblewskiego, zaplanowanego na weekend 18-19 października. Imprezę organizuje tradycyjnie Bialskopodlaskie Stowarzyszenie Jazzowe. W programie usłyszymy Chrust, Laboratorium, Special Quartet Henryka Miśkiewicza oraz Bernarda Maseli.

Festiwal odbędzie się w auli Regionalnego Ośrodka Badań i Rozwoju AWF przy ulicy Akademickiej 2 w Białej Podlaskiej. Honorowy patronat objęli prezydent miasta Biała Podlaska Michał Litwiniuk i Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie.

Jak poinformował nas dyrektor festiwalu Jarosław Michaluk, program przedstawia się następująco:

Sobota 18 października, godzina 18:

• Chrust: Małgorzata Oleszczuk – śpiew, instrumenty różne, Karol Konop – instrumenty klawiszowe, elektronika, śpiew, Dariusz Mrozek – perkusja, perkusjonalia, śpiew;

• Laboratorium: Janusz Grzywacz – instrumenty klawiszowe, Marek Stryszowski – saksofony, śpiew, Krzysztof Ścierański – gitara basowa, Marek Raduli – gitara, Marcin Ścierański – perkusja;

Niedziela 19 października, godzina 18:

• Special Quartet Henryka Miśkiewicza, „The Music Of Ptaszyn”: Henryk Miskiewicz – saksofony, Wojciech Niedziela – fortepian, Michał Kapczuk – kontrabas, Marcin Jahr – perkusja;

• Bernard Maseli, „The Nomads”: Bernard Maseli – wibrafon elektryczny, kalimba, Rouhangeze – śpiew, Michał Kapczuk – gitara basowa, kontrabas, Paweł Dobrowolski – perkusja, instrumenty perkusyjne.

Imprezę poprowadzi Marcin Kusy, dziennikarz muzyczny radiowej Jedynki.

Bilety w cenie 100 zł za pierwszy dzień (sobota), 100 zł za drugi dzień (niedziela), 180 zł – karnet na cały festiwal.

Bilety online na www.niezla-sztuka.pl, a także w: Pizzerii Roma, ul. Brzeska 1, tel. 83 344 44 20, Sklepie Muzycznym Music Audio, ul. Janowska 11, tel. 83 342 57 47, Kawiarni Coffee Love, plac Rubina 11-14, tel. 693 890 281.

Sponsor główny: Dr Gerard.

Partnerzy: ZAiKS, Hotele Arche – Hotel Zamek Janów Podlaski, AWF Filia w Białej Podlaskiej.

Patronat medialny: TVP Kultura, Program I Polskiego Radia, Jazz Forum, Jazz Press, Radio dla Ciebie, TVP Lublin, Radio Lublin, Kraina Bugu oraz media lokalne, w tym „Podlasianin”.

Festiwal dofinansowano z pieniędzy Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie – konkurs Kultura 2025, Urzędu Miasta Biała Podlaska – konkurs Kultura 2025, partnerów oraz sponsorów.

W hołdzie wybitnemu artyście, począwszy od tegorocznej edycji, festiwal będzie nosił imię Jana Ptaszyna Wróblewskiego, koncertującego na nim wielokrotnie, będącego „dobrym duchem” festiwalu. Jego muzyce poświęci swój koncert światowej klasy saksofonista Henryk Miśkiewicz ze Special Quartet – „The Music Of Ptaszyn”.

Tegoroczna edycja to także jubileusze. W ramach 55-lecia działalności artystycznej wystąpi legendarny zespół Laboratorium, w latach 70. uznawany za najlepszy zespół jazz-rockowy w Europie.

Również jubileuszowy koncert, z okazji 40-lecia pracy scenicznej, wykona mistrz wibrafonu – Bernard Maseli, który na to wydarzenie zaprosił m.in. wyjątkową wokalistkę Rouhangeze aka Ruh z Mauritiusa. Muzyk znany jest m.in. z działalności z takimi formacjami jak: Walk Away, Young Power, The Globetroters, The Colors, a ostatnio także Lady Punk.

Młode pokolenie będzie reprezentował zespół Chrust, któremu przypadnie w udziale rozpoczęcie festiwalu. Gra on szeroko pojętą muzykę etniczną. Mimo dość krótkiej działalności, zdobył uznanie jury na wielu konkursach i aplauz publiczności na licznych koncertach i festiwalach. Jest finalistą polskich preselekcji Konkursu Piosenki Eurowizji 2025.

Festiwalowi będzie towarzyszyć wystawa fotografii pamięci Jana Ptaszyna Wróblewskiego, autorstwa uznanego fotografika Jarka Wierzbickiego, laureata wielu prestiżowych nagród.

Podczas festiwalu będzie miała premierę płyta „Nahorny-Ptaszyn-duet Honoris Causa”, z nagraniami pochodzącymi z historycznego koncertu Włodzimierza Nahornego i Jana Ptaszyna Wróblewskiego, który odbył się podczas 22. Podlasie Jazz Festivalu w 2023 roku.

Podlasie Jazz Festival – to jeden z  najciekawszych i najpopularniejszych festiwali Polski wschodniej, który na stałe wrósł w pejzaż kulturalny stolicy Południowego Podlasia, Białej Podlaskiej, stając się jej wizytówką kulturalną. Od wielu lat cieszy się nieprzerwanie dużym zainteresowaniem wśród wielbicieli jazzu. Ma swoją wyrobioną, wrażliwą publiczność i niepowtarzalną atmosferę.

Występowali na nim znakomici polscy i zagraniczni artyści, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Europy Zachodniej, Ameryki Południowej, Indonezji, a także Białorusi, Ukrainy, Bułgarii. Festiwal stwarza możliwość występów młodym obiecującym muzykom jazzowym, którzy zostali już wcześniej zauważeni i docenieni.

Z zagranicy m.in.: Kevin Mahogany, Hiram Bullock, Michael „Patches” Stewart, Dean Brown, Karen Edwards, Marvin Smitty Smith, Linley Marthe, Steve Logan, Felton Crews, Saskia Laroo, Nippy Noya, Apple Tea.

A z Polski m.in.: Michał Urbaniak, Urszula Dudziak, Adam Makowicz, Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Ewa Bem, Włodzimierz Nahorny, Wojciech Karolak, Tomasz Szukalski, Henryk Miśkiewicz, Krzesimir Dębski, Włodek Pawlik, Leszek Możdżer, Anna Maria Jopek, Aga Zaryan, Krystyna Prońko, Grażyna Łobaszewska, Stanisław Soyka, Marek Bałata, Mietek Szcześniak, Adam Bałdych, Lora Szafran, Grażyna Auguścik, Ewa Uryga, Dorota Miśkiewicz, Jorgos Skolias, Krzysztof Ścierański, Piotr Baron, bracia Niedzielowie, Piotr Wojtasik, Maciej Sikała, Artur Dutkiewicz, Krzysztof Herdzin, Marek Napiórkowski, bracia Majewscy, Bernard Maseli, Cezary Konrad, Andrzej Przybielski, Wojciech Konikiewicz, Karol Szymanowski,  Marek Raduli, Grzech Piotrowski, Michał Tokaj, Sławek Jaskułke  Sławomir Kurkiewicz, Michał Miśkiewicz, Michał Barański , Grzegorz Grzyb, Stan Michalak, Monika Borzym, Krystyna Stańko, Jerzy Małek, Agnieszka Hekiert, Beata Przybytek, Trio Andrzeja Jagodzińskiego, String Connection, SBB, Walk Away, Atom String Quartet, The Globetrotters, Funky Groove, Funk De Nite, Piotr Schmidt Electric Band, Marcin Olak Trio, Dawid Lubowicz Quartet…

Festiwal istnieje od 2002 roku, jego inicjatorem i twórcą jest muzyk Jarosław Michaluk.

 

Wykonawcy 24. Międzynarodowego Podlasie Jazz Festiwal

fot. Monika Kutkowska

Chrust

Skład grupy: Małgorzata Oleszczuk – śpiew, instrumenty różne, Karol Konop – instrumenty klawiszowe, elektronika, śpiew, Dariusz Mrozek – perkusja, perkusjonalia, śpiew.

To polska grupa muzyczna, grająca szeroko pojętą muzykę etniczną. Trzy zupełnie inne osobowości, reprezentujące umiłowane przez siebie style muzyczne (folk, electro, rock) dają w połączeniu niepowtarzalne, współczesne brzmienie zespołu.

Twórczość grupy opiera się na wpływach polskiej muzyki tradycyjnej i słowiańskiej, której za inspirację posłużyły takie zespoły i nazwiska jak: Percival Schuttenbach, Wardruna, Trent Reznor, Tool czy Igor Herbut. Chrust powstał w Gdańsku w 2021 roku, wtedy też ukazał się ich pierwszy singiel, promujący działalność grupy, pod nazwą „Hen za Rzeką”. Rok później, w maju 2022 roku, ukazał się pierwszy, w pełni autorski album „Chrust”. Ich świeży jeszcze drugi krążek nosi tytuł „Przed zmierzchem”.

Mimo krótkiej działalności, grupa ma za sobą wiele koncertów, wygranych konkursów, festiwali i wyróżnień. Występy: Męskie Granie 2024, Great September 2024, Slot Art Festiwal 2024, Sea You Music Showcase 2024, Klub Alchemia w Krakowie. Finaliści polskich preselekcji w ramach Konkursu Eurowizji 2025.

 

Laboratorium

Z racji 55-lecia działalności artystycznej, koncerty tej grupy w 2025 roku odbywają się pod hasłem „55 lat Laboratorium”.

Laboratorium wystąpi w składzie: Janusz Grzywacz – instrumenty klawiszowe, Marek Stryszowski – saksofony sopranowy i altowy, wokal, Krzysztof Ścierański – gitara basowa, Marek Raduli – gitara, Marcin Ścierański – perkusja.

Grupa Laboratorium to legenda jazz-rocka, powstała w 1970 roku. Zespół założyli Janusz Grzywacz, Mietek Górka i Marek Stryszowski, a po chwili skład uzupełnili flecista Wacek Łoziński i basista „Mundek” Mąciwoda. Od tej chwili zaczęła się półprofesjonalna, a później profesjonalna kariera zespołu.

Na festiwalach posypały się nagrody i wyróżnienia. Zespół wygrał krakowską Gitariadę, festiwal Młodzieżowej Muzyki Współczesnej w Kaliszu oraz został laureatem jakże ważnego festiwalu Jazz nad Odrą (1972 – II miejsce, 1973 – I miejsce). Laboratorium zaczęło otrzymywać bardzo poważne propozycje fonograficzne i koncertowe. Już na pierwszej płycie z cyklu Biały Kruk Czarnego Krążka, gościnnie zagrał Zbigniew Seifert.

Zaczęli występować na najważniejszych festiwalach jazzowych w Polsce i w Europie (m.in. Krakowskie Zaduszki Jazzowe, Jazz Jamboree, Zurych Jazz Festiwal, Berliner Jazz Tage, San Sebastian Jazz Festival). Po nawiązaniu współpracy ze szwajcarską firmą impresaryjną i fonograficzną Face Music, liczba koncertów festiwalowych i klubowych znacznie wzrosła. W 1976 roku Marek Stryszowski został laureatem Grand Prix oraz nagrody publiczności na Międzynarodowym Festiwalu Wokalistów Jazzowych w Lublinie. W efekcie wraz z zespołem zostaje zaproszony przez hinduskiego organizatora na festiwale Jazz Yatra w Bombaju, Kalkuta Jazz Festiwal oraz klika dodatkowych koncertów w Indiach.

Wspaniałą opinię o „Laborce” wyraził jeden z najbardziej uznanych dziennikarzy oraz propagator muzyki jazzowej Willis Conover z Głosu Ameryki, który stwierdził w jednym z wywiadów, że Laboratorium to najlepszy zespół jazz-rockowy w Europie. I za taki był uznawany przez fanów i większość krytyków zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Generalnie cała dekada lat 70., aż do zawieszenia działalności w roku 1988, to niekończące się trasy koncertowe Laboratorium, a także kolejne wydawnictwa płytowe (9 płyt LP).

Impulsem do wznowienia działalności zespołu było wydanie 10-płytowego box-u (CD) pn. „Laboratorium Antology 1971-1988. Nagrania wszystkie, no… prawie wszystkie”. Ogromne zainteresowanie towarzyszące temu wydarzeniu oraz liczne namowy fanów i organizatorów koncertów, doprowadziły do drugiego życia grupy Laboratorium. I jak za dawnych lat „Laborka” znów zaczęła grać…

O ile skład zespołu w 50-letniej karierze Laboratorium zmieniał się, o tyle filarami zespołu od początku powstania do dzisiaj są Janusz Grzywacz i Marek Stryszowski.

Obecny skład zespołu to Janusz Grzywacz, Marek Stryszowski, Krzysztof Ścierański, Marek Raduli oraz Marcin Ścierański.

Występy „Laborki” cieszą się, tak jak w przeszłości, wielkim zainteresowaniem publiczności i entuzjastycznymi recenzjami w mediach, co znalazło potwierdzenie w przyznanych nagrodach:

– odznaka Honoris Gratia prezydenta Krakowa dla Laboratorium, wręczona podczas 55. Krakowskich Zaduszek Jazzowych (koncert jubileuszowy „40 lat Laborki”) w 2010 roku;

– 16 listopada 2012 roku, podczas 18. Komeda Jazz Festival, Laboratorium otrzymało prestiżową nagrodę – statuetkę Komedera;

– 1. lub 2. miejsca Laboratorium w jazz top od 2012 roku w kategorii Zespół Elektryczny – doroczna ankieta czytelników „Jazz Forum”.

Są zespoły, których kult istnieje bez względu na to, z jakimi przerwami tworzą i w jakim kierunku podąża ich muzyka. Do nich należy zespół Laboratorium, który po 32 latach nagrał kolejną studyjną płytę, „Now”, która ukazała się 2 listopada 2018 roku i uzyskała status złotej płyty (wręczono ją 28 sierpnia 2021 roku podczas jubileuszowego koncertu Laboratorium na Famie w Świnoujściu).

 

Special Quartet Henryka Miśkiewicza

Skład grupy: Henryk Miśkiewicz – saksofon altowy i sopranowy, Wojciech Niedziela – fortepian, Michał Kapczuk – kontrabas, Marcin Jahr – perkusja.

Zespół powstał, by zademonstrować publiczności muzykę Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Po debiucie nazwał się Special Quartet. W jego składzie grają artyści dobrze znani ze sceny jazzowej, będący niekwestionowanymi mistrzami w swoich specjalnościach. Wszyscy w dorobku mają współpracę z Ptaszynem. Michał Kapczuk – 8 lat, Marcin Jahr – 30, Wojciech Niedziela – ponad 40, wreszcie Henryk Miśkiewicz – ponad pół wieku kolaborowania z Ptaszynem w różnych konfiguracjach.

Miśkiewicz grał we wszystkich większych , niż czteroosobowy zespół,  składach , takich jak Chałturnik , Studio Jazzowe  ,  New Presentation ,  Liga dżentelmenów ,  Sekstet . Wielkim wyróżnieniem dla Henryka  jest specjalnie dla niego napisany przez Jana Ptaszyna Wróblewskiego , wieloczęściowy  koncert  na Wielką Orkiestrę Symfoniczną i saksofon improwizujący „Altissimonica” , a dedykowany przez  kompozytora swojej wnuczce Monice.

Kwartet, zadebiutował parę lat temu. Trochę z przypadku, kiedy w kryzysowej sytuacji zdrowotnej Henryk Miśkiewicz zastąpił Ptaszyna na koncercie. Oficjalna premiera programu miała miejsce 29 lipca 2024 roku w Chodzieży podczas Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych. Kompozycje, dobrze znane z licznych występów kwartetu Ptaszyna, w rękach Henryka Miśkiewicza nabierają nowego wymiaru. Muzyka jest swego rodzaju hołdem, ale w nowej, własnej interpretacji. Melodyjnej i radosnej – tak charakterystycznej od lat dla Miśkiewicza. Jest to więc Ptaszyn znany, ale w nieznanej dotąd odsłonie.

Henryk Miśkiewicz (ur. 1951) – saksofonista, klarnecista, kompozytor, aranżer, klasycznie  wykształcony muzyk.

Już w wieku 16 lat, zdobył wyróżnienie na Festiwalu „Jazz Nad Odrą” we Wrocławiu, grając na klarnecie własną  kompozycję, jako najmłodszy uczestnik.

Na studiach w Warszawie poznał całe środowisko jazzowe i od niego czerpał wzorce. Wiele zawdzięcza Janowi „Ptaszynowi” Wróblewskiemu , Andrzejowi Trzaskowskiemu , a  później Marcinowi Kydryńskiemu .

Uhonorowany prestiżowymi nagrodami przemysłu fonograficznego Fryderyki takimi jak : Jazzowy Album Roku „ Lyrics ‘ (2002) ,  Muzyk Roku (2004), Jazzowy Artysta Roku (2013)  oraz Złoty Fryderyk za całokształt osiągnięć artystycznych ( 2022). Otrzymał również nominacje do tych nagród za swoje wszystkie autorskie płyty : More Love, Kakaruka, Ja nie chcę spać, Uniesienie, Full Drive I,II i III, Altissimonica (koncert orkiestrowy Jana Ptaszyna Wróblewskiego napisany specjalnie H. Miśkiewiczowi oraz rodzinna płyta „Nasza Miłość” (2021) z córką Dorotą, wokalistką i synem Michałem, perkusistą.

Przez wiele lat  plasował się na czele  plebiscytu Jazz Top, magazynu „Jazz Forum”. On sam został nagrodzony za wybitne osiągnięcia w swojej dziedzinie dwukrotnie nagrodami Mateusza (nagroda III Programu Polskiego Radia). Odznaczony Oskarem Jazzowym  Stowarzyszenia Łódzkich Melomanów oraz Srebrnym, a później Złotym Medalem „Zasłużony  Kulturze Gloria Artis” (MK i DN). Stowarzyszenie Autorów ZAIKS przyznało mu „Nagrodę 100-lecia ZAIKS”. Koncertował na wielu festiwalach w Europie m.in. z Jazz Carriers, Sun Ship oraz Full Drive, z Orkiestrą Paula Kuhna w Berlinie i Orkiestrą WDR w  Kolonii. Miał przyjemność grać z Patem Methenym i Mino Cinelu w projektach A.M.Jopek oraz z Joe Lovano na Jazz Jamboree i Michaelem Stewartem (USA) na trasie Full Drive.   Grał z czołowymi polskimi muzykami jazzowymi ( m.in. W. Karolak, L. Możdżer , W. Nahorny), ale najdłużej, ponad 50 lat, z Janem „Ptaszynem” Wróblewskim.

W czerwcu 2025 wystąpił jako gość specjalny koncertu znanego rapera i producenta Quebonafide (Kuba Grabowski) na Stadionie Narodowy PGNIGE dla 65-tysięcznej widowni, dwukrotnie. Tego niesamowitego wydarzenia nikt w Polsce z jazzmanów jeszcze nie przeżył.

 

Bernard Maseli – czterdziestolecie pracy scenicznej”

„The Nomads”

Rouhangeze – śpiew

Michał Kapczuk – gitara basowa, kontrabas

Paweł Dobrowolski – perkusja, instr. perkusyjne

Bernard Maseli – wibrafon elektryczny, kalimba

 

Bernard Maseli – najbardziej rozpoznawalny polski wibrafonista, kompozytor, w roku 2025 obchodzi jubileusz czterdziestolecia pracy scenicznej. Tak okrągła liczba to świetny pretekst do podsumowań swojej działalności a ta była w przypadku Bernarda ogromnie kolorowa. Zespoły Walk Away, Young Power, Music Painters, Back In, Colors, Laboratorium, autorskie – The Globetrotters, MaBaSo czy wreszcie ostatnia współpraca z zespołem Lady Pank składają się na szalenie kolorowe i różnorodne połączenia stylistyczne, i taka też będzie trasa jubileuszowa Bernarda Maseli. Zaprosił on do swojego przedsięwzięcia artystów których łączą niezwykłe umiejętności wykonawcze oraz łatwość poruszania się w różnorodnych obszarach stylistycznych. Dzięki temu projekt zyskał unikalny charakter, a każdy z artystów wnosząc swoje indywidualne doświadczenia i inspiracje kulturowe tworzy dzieło, które angażuje muzycznie i przy tym bawi, bo to przecież jubileusz.

Rouhangeze – vocal (Mauritius – MU )

Rouhangeze, znana również jako Ruh, artystka pochodząca z Mauritiusa, która obecnie mieszka w Londynie. Dzięki swojej kreatywności potrafi łączyć różne formy wyrazu artystycznego: jest wokalistką poruszającą się w przeróżnych obszarach stylistycznych, autorką tekstów, producentką muzyczną, prezenterką radiową oraz ambasadorką kultury. W 2009 roku przeprowadziła się do Londynu, gdzie miała okazję współpracować z wieloma znakomitymi muzykami, takimi jak Linley Marthe, Antonio Forcione, Meddy Gerville, Rachel Z, Omar Hakim, Telemakus, George LePauw .Muzyka Rouhangeze stanowi fuzję maurytyjskich rytmów z bogatym pejzażem muzycznym Londynu, w tym jazzem, soulem i innymi stylami. Reprezentowała swój kraj jako piosenkarka i performerka na prestiżowych międzynarodowych wydarzeniach, w tym podczas szczytu G20 w Delhi w 2023 roku. W 2021 roku dołączyła do JazzFM jako prezenterka, prowadząc program „Jazz Odyssey”, a w 2024 roku przejęła nagradzany program „Jazz Travels”. Jej działalność dostrzegła firma Rouhangeze Steinberg GmbH czyniąc ją „twarzą” sztandarowego produktu firmy, programu „Cubase”. Jej twórczość koncentruje się na łączeniu różnorodności muzycznej, promowaniu wymiany kulturowej i celebrowaniu jedności poprzez jazz, muzykę filmową oraz gatunki world music.

Bernard Maseli -el.vibes, kalimba

Karierę rozpoczął w 1985r. wraz z zespołem „Walk Away” na festiwalu „Jazz nad Odrą” we Wrocławiu. Wraz z zespołem „Walk Away” nagrał jedenaście płyt długogrających i brał udział we wszystkich największych festiwalach jazzowych w kraju i za granicą (czterokrotnie festiwal „Jazz Jamboree” w Warszawie, „Jak-Jazz” w Indonezji, wielkie trasy koncertowe wraz z Urszulą Dudziak, wspólna trasa koncertowa z legendarnym trębaczem Milesem Davisem jako tzw. support).W latach 1985-87 współpracował z zespołami „Young Power”„Back In”„Music Painters” Od 32 lat jest wykładowcą na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, Katowickiej Akademii Muzycznej, gdzie m.in. prowadzi utworzoną  prze siebie pierwszą w kraju klasę wibrafonu jazzowego. W roku 2017 uzyskał tytuł Profesora Zwyczajnego. W 1999 roku wraz z saksofonistą Jerzym Główczewskim i wokalistą Kubą Badachem, utworzył pierwszy swój projekt autorski pod nazwą „The Globetrotters”. W 2011 roku jako jeden z nielicznych polskich muzyków jazzowych otrzymuje zaproszenie do współpracy z amerykańskim kwartetem pod wodzą gitarzysty Deana Browna i odbywa entuzjastycznie przyjęte tournee oraz nagrywa płyty „Unfinshed Business” oraz „Rolajafufu”.Od 2013 roku prowadzi kolejną swoją formację autorską MaBaSo . W 2021 roku nakładem firmy Warner Brothers wydaje w ekskluzywnej serii „Polish Jazz Masters” swoją płytę autorską „Drifter”. W 2025 roku, wraz z zespołem Walk Away otrzymał złotego Fryderyka za całokształt twórczości. Bernard Maseli współpracował między innymi z takimi muzykami jak: Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Mino Cinelu, NippyNoya, Bill Bruford, Dean Brown, Mike Stern, Frank Gambale, David Fiuczyński, EricMarienthal, Bob Malac ,Bill Evans, MatthewGarrison,ManouGallo,Paco Sery, DaveSamuels,VictorMendoza,Marvin „Smitty” Smith,HadrienFeraud,LInleyMarthe,GaryHusband,Ewa Bem, Lora Szafran,Anna Maria Jopek,GrzegorzSkawinski.

Paweł Dobrowolski – drums , perccusion

Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie perkusji Adama Buczka w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.W 2019 roku uzyskał tytuł doktora sztuki na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.Jest wykładowcą w klasie perkusji na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im.Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Miał okazję występować i współpracować z takimi artystami jak: Anna Maria Jopek, Nigel Kennedy, Terence Blanchard, Randy Brecker, Richard Bona, Dhafer Youssef, Mino Cinelu, Jeff Beck, Gonzalo Rubalcaba, Gil Goldstein, Makoto Ozone, NDR Big Band, Maria Schneider Jazz Orchestra, Jacques Schwarz-Bart, Gordon Haskell, Brad Terry, Luis Ribeiro, SBB, Michał Urbaniak, Urszula Dudziak, Zbigniew Namysłowski, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Wojciech Karolak, Laboratorium, Young i wielu innych.

Jest trzykrotnym laureatem nagrody Akademii Fonograficznej „Fryderyk”. Prowadzi też działalność dydaktyczną wykładając na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Akademii Muzycznej w Katowicach, na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych Puławy 2014, 2015, 2016, 2017, oraz Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych Cho-Jazz 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023.Wielokrotnie zajmował czołowe miejsca w kategorii Perkusista Roku w corocznej ankiecie czytelników magazynu Jazz Forum. W 2017 roku zaliczony do grona „101 Polskich Perkusistów Wszech Czasów” magazynu Perkusista.Miał okazję koncertować na wielu prestiżowych scenach np: Royal Albert Hall w Londynie, Olympia w Paryżu, Opera w Tel Avivie, filharmoniach w Europie i na świecie, scenach klubowych min: Ronnie Scott’s w Londynie, Blue Note w Tokio i w Mediolanie, New Morning w Paryżu, oraz wielu innych.

Michał Kapczuk – ac.el. bass

Jeden z najbardziej zapracowanych basistów polskich.

Koncertował na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i poza jej granicami: na Ukrainie, Białorusi, w Rosji, Czechach, Niemczech, Belgii, Holandii, Hiszpanii, Francji, Bułgarii, Turcji oraz Kanadzie.

Kontrabasista, gitarzysta basowy. Absolwent klasy kontrabasu na Wydziale Jazzu w ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Współtworzy wiele projektów muzycznych w różnych stylistykach (jazz, pop, rock). Kilkunastokrotnie zdobywał Grand Prix zespołowe na najważniejszych konkursach w Polsce i za granicą, m.in. z Wierba & Schmidt Quintet, Michał Wierba Trio, Iwona Kmiecik Quintet, Jan Malecha Quartet, Makumi Bashika Trio, Michał Kapczuk Trio, Lichtański Sound Lab. Indywidualnie wyróżniony na „Tarnów Jazz Contest 2008”, „Krokus Jazz Festiwal 2009” w Jeleniej Górze, „Jazz Nad Odrą 2010″ we Wrocławiu oraz „Gnesin Jazz Festival 2012″ w Moskwie.
Otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stypendium Ministra Kultury i Szkolnictwa Wyższego oraz został Laureatem Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ”Młoda Polska”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy