Cieleśnica SA i Kojpasz z Wisznic nowymi laureatami Marki Lubelskiej
Kapituła projektu gospodarczego Marka Lubelskie na posiedzeniu 12 grudnia podjęła decyzję o przyznaniu certyfikatów ośmiu kolejnym firmom z województwa lubelskiego. Po decyzji kapituły, certyfikat ten będzie posiadało już 107 lubelskich firm z różnych branż.
Oficjalne wręczenie certyfikatów odbędzie się podczas 25. Gali Ambasadora Województwa Lubelskiego oraz 18. edycji projektu gospodarczego Marka Lubelskie, która odbędzie się w lutym 2024 roku.
– Kontynuujemy projekt mający na celu nagrodzenie firm utrzymujących wysoką jakość produktów, bardzo nowoczesnych i innowacyjnych, które produkują w sposób zrównoważony i ekologiczny. Tak zwani markowicze są gospodarczymi ambasadorami województwa lubelskiego. W ten sposób budujemy patriotyzm lokalny – podkreślił marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Tegorocznymi laureatami projektu gospodarczego Marka Lubelskie zostali:
Amer-Pharma Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża spożywcza)
Firma od 2009 roku specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnej żywności funkcjonalnej i sportowej pod marką klienta oraz markach własnych. Firma posiada bardzo szeroką ofertę, m.in.: sosy, syropy zero kalorii, krople smakowe, bezcukrowe słodycze, masła orzechowe oraz odżywki sportowe. Działalność firmy koncentruje się na ponad 30 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie, m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Słowacja, Szwecja, Norwegia, Dania, Litwa, Kanada, Cypr, Katar.
C2C Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża produkcyjno-mechaniczna)
Producent opakowań ekologicznych. Firma jest członkiem Polish Circular Hotspot, który promuje ideę zrównoważonego rozwoju i oferuje klientom innowacyjne produkty wykonane z materiałów pochodzących w 100% recyklingu i folii biokompostowalnych. Procesy produkcyjne oparte są na odnawialnych źródłach energii. Firma stosuje nowoczesną technologię, która pozwala na pracę zgodną z ideą zero waste. Celem firmy jest promocja ograniczenia gospodarki liniowej ekonomią gospodarki o obiegu zamkniętym, w której materiały są redukowane, ponownie wykorzystywane lub poddawane recyklingowi w celu włączenia ich do procesu produkcyjnego. Kierunki eksportu: Dania, Niemcy, Litwa, Czechy, Norwegia, Estonia i Rumunia.
Cieleśnica SA z siedzibą w Rokitnie (branża spożywcza)
Na terenie i w zabudowaniach przedwojennej fabryki wódek i likierów firma prowadzi działalność produkcyjną, kulturalną oraz muzealną. W pobliskim pałacu znajduje się niewielki hotel z restauracją. Firma prowadzi sprzedaż ogólnopolską, natomiast kierunek eksportu to Wielka Brytania. Manufaktura Cieleśnica otworzyła ogólnodostępne Muzeum Fabryka Wódek i Likierów w Cieleśnicy. Firma jest organizatorem Święta Ziół. Manufaktura wspiera także inicjatywę pn. Czysta Rzeka. Kierunki eksportu: Wielka Brytania.
Greenland Technologia EM Sp. z o.o. z siedzibą w Janowcu n/Wisłą (branża usługowa)
Zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów opartych na Technologii Efektywnych Mikroorganizmów (EM), znajdujących bardzo szerokie zastosowanie w rolnictwie i ogrodnictwie, hodowli zwierząt czy biologicznym oczyszczaniu środowiska (komunalne i przydomowe oczyszczalnie ścieków, regeneracja gleb i zbiorników wodnych). Technologia EM to preparaty mikrobiologiczne składające się z występujących w różnych proporcjach synergicznie działających żywych kultur bakterii kwasu mlekowego, drożdży, bakterii fototroficznych, promieniowców, grzybów i innych pożytecznych mikroorganizmów powszechnie występujących w naturalnym środowisku. Produkty wytwarzane przez przedsiębiorstwo są ekologiczne i pomagają redukować zużycie chemii, nawozów sztucznych, antybiotyków. Proces produkcji przeprowadzany jest zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma prowadzi także sklep internetowy. Kierunki eksportu m.in. Litwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Kazachstan, Hiszpania.
Karko Robert Karkowski z siedzibą w Biłgoraju (branża odzieżowa)
Marka odzieży damskiej. Firma jest jednym z czołowych producentów odzieży damskiej w rozmiarach 38-56 w Polsce. Karko prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie całej Europy oraz w sklepach stacjonarnych. Wszystkie projekty ubrań to autorskie projekty firmy, które szyte są w polskich szwalniach. Firma kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, a więc działania firmy skupiają się na minimalizowaniu wpływu działalności na środowisko naturalne. Firma podejmuje szereg działań w zakresie odpowiedzialności biznesu, m.in. współpracę z przedsiębiorstwami społecznymi i organizacjami non-profit, wspieranie edukacji poprzez stypendia dla zdolnej młodzieży, wsparcie lokalnych klubów sportowych, a także wspieranie lokalnych fundacji i organizacji charytatywnych. Firma eksportuje produkty do wszystkich krajów UE, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, USA oraz Kanady.
Kojpasz Sp. J. Kossowski, Jakubiuk z siedzibą w Wisznicach (branża produkcyjno-mechaniczna)
Firma, która od 30 lat zajmuje się produkcją pasz dla zwierząt gospodarskich, takich jak bydło, trzoda chlewna, drób wodny, konie i króliki. Kojpasz posiada dwie mieszalnie. W pierwszym zakładzie firma produkuje pasze i koncentraty konwencjonalne, natomiast w drugim zakładzie – pasze w standardzie bez GMO. Oferta firmy Kojpasz obejmuje także nawozy, środki ochrony roślin oraz materiał siewny zbóż, traw i kukurydzy. Firma Kojpasz prowadzi sprzedaż części do maszyn rolniczych oraz artykułów do produkcji rolnej. Bogato zaopatrzone trzy sklepy są chętnie odwiedzane przez klientów. Firma prowadzi także doradztwo w zakresie żywienia zwierząt poprzez analizę pasz objętościowych, i na podstawie wyników analiz układa dawki pokarmowe.
MCL Łukasz Skowyra Restauracja Czarna Dama z siedzibą w Janowcu (branża turystyczna)
Restauracja, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością. W ofercie są klasyczne dania kuchni polskiej, lokalne potrawy, w których wykorzystuje się przepisy i receptury babć i starych książek kulinarnych. Restauracja promuje mięso z baraniny i jagnięciny oraz efektywnie w tym temacie współpracuje z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie. Aktualnie Czarna Dama uczestniczy w projekcie, którego celem jest produkcja wędlin długo dojrzewających, wyrabianych z owiec ras rodzimych, które pasą się na zboczach janowskiego zamku. W restauracji promowane są lokalne piwa rzemieślnicze, wina z winnic z Małopolskiego Przełomu Wisły, sery kozie od lokalnych producentów oraz owoce i warzywa od lokalnych rolników.
Spiżarnia Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża usługowa)
Jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją towarów z branży FMCG, czyli produktów spożywczych (słodycze, przetwory, wędliny, nabiał) oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych – z magazynów w Polsce za granicę. Spiżarnia to wiodący dystrybutor polskich produktów na Wyspach Brytyjskich, ale również na terenie Irlandii, Niderlandów, Hiszpania, Grecja, Belgii i Niemiec. Spółka wyróżnia się bogatą ofertą produktów pochodzących z rodzimego rynku, na którą składa się ponad 10 000 pozycji asortymentowych. Firma współpracuje z najbardziej znanymi markami, ale także z rzemieślnikami i małymi przedsiębiorstwami. Wśród marek dostępnych w ofercie firmy są m.in. Marcinowa Spiżarnia, Polska Wieś, Swojscy i Wiejski Młyn. Spiżarnia oferuje kilkadziesiąt kategorii produktów spożywczych, m.in. słodycze, kawy i herbaty, przetwory, napoje, wędliny, mięso, produkty schładzane, w tym nabiał i tłuszcze, ciasta gotowe, warzywa oraz artykuły chemiczno-kosmetyczne oraz produkty sezonowe. W Centrum Dystrybucyjnym w Lublinie znajduje się główny magazyn liczący blisko 25 tys. mkw.
Czym jest projekt gospodarczy Marka Lubelskie?
Marka Lubelskie to projekt promocji gospodarczej firm z regionu, realizowany przez województwo lubelskie od 2007 roku. Co roku w ramach projektu przyznawane są certyfikaty Marka Lubelskie. Po decyzji kapituły z 12 grudnia br. certyfikat będzie posiadało już 107 lubelskich firm z różnych branż.
Przedsiębiorcy posiadający certyfikat Marka Lubelskie mają prawo do używania zastrzeżonego znaku towarowego projektu, będącego symbolem jakości, innowacyjności i dbałości o środowisko.
zdjęcia Urząd Marszałkowski w Lublinie
Komentarze
Brak komentarzy