Mlekovita wśród laureatów Marki Lubelskiej

Mlekovita wśród laureatów Marki Lubelskiej

Kapituła projektu gospodarczego Marka Lubelskie na czele z przewodniczącym, marszałkiem województwa lubelskiego Jarosławem Stawiarskim, obradowała 14 grudnia

Znamy laureatów 17. edycji programu Marka Lubelskie. Dziesięć firm z regionu – wśród nich Mlekovita, mająca w Białej Podlaskiej swój zakład mleczarski – odbierze certyfikaty podczas uroczystej gali 11 lutego w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie (tego wieczoru poznamy również nowych Ambasadorów Województwa Lubelskiego za 2022 rok).

14 grudnia ubiegłego roku po raz 17. zebrała się kapituła projektu gospodarczego Marka Lubelskie. W posiedzeniu uczestniczył Zarząd Województwa Lubelskiego, na czele z przewodniczącym – marszałkiem województwa lubelskiego Jarosławem Stawiarskim. W skład weszli także przedstawiciele uczelni wyższych oraz lokalnych mediów. To oni wskazali dziesiątkę laureatów.

– W tej grupie dominują firmy rodzinne, które od lat z ogromną starannością dbają o swoje biznesy. Certyfikat to dla nich nie tylko duża satysfakcja, ale również wymierne korzyści. Wielu laureatów podkreśla, że znak Marka Lubelskie uwiarygadnia ich w oczach polskich i zagranicznych kontrahentów – podkreśla marszałek Jarosław Stawiarski.

Nabór do projektu gospodarczego Marka Lubelskie trwał od 5 listopada do 5 grudnia 2022 roku. W tej edycji wpłynęły 23 zgłoszenia, wszystkie przeszły ocenę formalną i merytoryczną zgodnie z regulaminem. Kapituła wybrała 10 firm prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa lubelskiego:

Darex Producent Koszul Sp. z.o.o Sp. K. – branża odzieżowa

Firma Darex istnieje na rynku polskim od 1993 roku. Specjalizuje się w produkcji koszul – głównie męskich. Doświadczenie, nowoczesne maszyny oraz wyspecjalizowany zespół pracowników sprawia, że firma jest w stanie sprostać różnorodnym wymaganiom stawianym przez klientów. Firma szyje koszule z materiału pozyskanego z recyklingu.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita – branża spożywcza

Firma od ponad 90 lat zdobywa zaufanie klientów i wyznacza trendy na rynku, proponując najwyższej jakości produkty mleczarskie. Zajmuje się przetwórstwem mleka i wyrobów serów, oferując największy wybór nabiału w Polsce i w Europie. MLEKOVITA to firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce w Polsce i za granicą. W 22. zakładach produkcyjnych przetwarzanych jest 8 milionów litrów mleka. Spółdzielnia posiada zakłady produkcyjne na terenie województwa lubelskiego: Biała Podlaska, Łaszczów oraz Tomaszów Lubelski. Firma ma stuprocentowy kapitał Polski.

Pinum Rafał Pikul (Deerhorn) – branża usługowa

Firma prowadzi sprzedaż mebli loftowych na terenie całego kraju oraz za granicą. Celem firmy jest promocja produktów (meble loft premium) i usług z wykorzystaniem proekologicznych rozwiązań. Firma używa naturalnych surowców, tj. litego drewna dębowego i stali, które można wykorzystywać ponownie.

RST Roztocze Sp. z o.o. – branża produkcyjno-mechaniczna

RST Roztocze jest największą firmą w Polsce z największym doświadczeniem, w Europie, jednym z liczących się producentów zamknięć przemysłowych. Przedsiębiorstwo prowadzi działania proekologiczne m.in. w procesie produkcyjnym wykorzystuje urządzenia, które wielokrotnie przedłużają żywotność różnych materiałów np. zużyte oleje służą do smarowania części mechanicznych maszyn i urządzeń. RST Roztocze kładzie także duży nacisk na efektywność energetyczną.

Green Sort Sp. z o.o. – branża usługowa

Firma zajmuje się produkcją maszyn i urządzeń dla branży sadowniczej. Uczestniczy regularnie w targach branżowych na rynku ogólnopolskim. Przedsiębiorstwo samodzielnie opracowuje innowacyjne rozwiązania, posiada własne maszyny i zasoby kadrowe. Firma prowadzi działania proekologiczne – zastosowana technologia produkcji sortownic nie powoduje powstawania odpadów w procesie produkcji.

Rigel Sylwia Wnuk – branża spożywcza

Jednoosobowe przedsiębiorstwo, które powstało w 2018 roku, zajmuje się produkcją różnych rodzajów kaw i herbat, m.in.: Guetamala Średnio Palona, Colombia Jasno Palona, Costa Rica Ciemno Palona.

Agnieszka Sienkiewicz Winnica Sienkiewicz – branża spożywcza

Winnica znajduje się na terenie regionu Małopolskiego Przełomu Wisły. Teren, na którym uprawiane są winne krzewy, tworzą gleby ilaste i żwirowe, co pozwala na uzyskanie aromatycznych, mineralnych win. Obecnie w winnicy uprawianych jest 9 odmian winorośli.

BiGrim Grzegorz Maryniowski – branża spożywcza

Firma BiGrim to rodzinny biznes. Firma zajmuje się produkcją naturalnych soków z jabłek, rokitnika i innych owoców. Została doceniona zarówno na rynku lokalnym, jak i na poziomie wojewódzkim i krajowym. W jej ofercie znaleźć można takie produkty jak sok z rokitnika czy olej z rokitnika.

Gniecki S.C. – branża spożywcza

Firma świadczy usługi cateringowe pod marką Wschodni Smak na terenie Polski. Stosuje technologię ekologiczną i proekologiczną, m.in. korzysta z urządzeń produkujących energię ze źródeł energii odnawialnej.

Gospodarstwo Ogrodnicze Szczepanówka Elżbieta Buła – branża spożywcza

Gospodarstwo prowadzi działalność w branży przetwórstwa owoców i warzyw oraz produkcji produktów spożywczych. Surowce do przetwórstwa pochodzą z własnych upraw – z sadów owocowych oraz pól uprawnych. W gospodarstwie prowadzona jest zintegrowana produkcja roślin. Na terenie gospodarstwa znajduje się pasieka pszczoły miodnej, murarki ogrodowej oraz domki dla trzmieli. Ponadto prowadzone są zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży w zakresie ochrony środowiska, pszczelarstwa i rolnictwa.


Marka Lubelskie to znak jakości

Projekt gospodarczy Marka Lubelskie realizowany jest od 2007 roku. Jego organizatorem jest Województwo Lubelskie. Wśród firm króluje branża spożywcza. Pozostałe to: medyczna, usługowa, mechaniczno-produkcyjna, budowlana, odzieżowa, IT, turystyczna i ogrodnicza.

Celem projektu Marka Lubelskie jest tworzenie efektu „place of origin”, czyli identyfikacji produktów wysokiej jakości z miejscem ich pochodzenia, a także promocja produktów i usług wytwarzanych na terenie województwa lubelskiego poprzez nadawanie im zastrzeżonego znaku towarowego – Marka Lubelskie. Tworzenie efektu „place of origin” wskazuje na miejsce pochodzenia, które często traktowane jest przez klientów jako dodatkowa zaleta, mająca wpływ na wybór artykułów.

Podstawowym warunkiem uczestnictwa w projekcie jest prowadzenie działalności na terenie województwa co najmniej od 24 miesięcy. Znakiem towarowym Marka Lubelskie może pochwalić się już łącznie 101 podmiotów.

 

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy